maandag, maart 10, 2008

Kris Kristofferson in Antwerpen

Vorig jaar was Kris Kristofferson reeds te gast in de Brusselse AB. Gisteren stond de veteraan van de country op de planken van de Antwerpse Arenbergschouwburg. Wie Kristofferson een legende noemt, doet de man eigenlijk oneer aan in tijden waarin men zelfs Gaston Berghmans een legende durft te noemen. Noem Kristofferson dus maar gerust een mythische figuur onder de Amerikaanse singer-songwriters. Songs van zijn hand werden gecoverd door andere giganten als Johnny Cash, Elvis Presley, Bob Dylan, Janes Joplin, Jerry Lee Lewis en Willy Nelson. Men zou van minder gaan duizelen. Het Antwerpse concert bleek vrijwel een exacte kopie van de laatste Brusselse doortocht. Geen kat die dit erg vond. Het publiek was vooral dankbaar dat het parels als "Me and Bobby McGee", "Sunday Mornin' Comin' Down" en "Help me Make it Through the Night" nog eens te horen kreeg van de persoon die deze nummers daadwerke- lijk geschreven heeft. Heerlijk concert.
(Meer foto's hier)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het vreselijk dat ik er niet bij was. Dacht dat hij pas in april zou optreden. En zijn concert in de AB heb ik ook al gemist. Heel toevallig vandaag een stuk over Kristofferson op mijn blog gepubliceerd.

Shaketownman zei

Mooi stuk op je blog...
... en dat vonden de vrouwen (indertijd) zeker ook van Kris.
Wist je dat één van de versiertrucs van Leonard Cohen was zich voor te stellen als 'Kris Kristofferson'?