maandag, mei 21, 2007

Souldiva Diana Ross in Brussel

Ik moet toegeven dat ik gisterenavond pas in allerlaatste instantie besloot om naar Vorst Nationaal te trekken om de 63 (!)jarige Diana Ross eens aan het werk te zien. Ik heb het me geen seconde beklaagd! Diana pakte niet alleen uit met haar volledige garderobe, ook tientallen hits passeerden de revue. De oude nummers van de Supremes blijven zowat het toppunt van wat vrouwelijke Soul ooit heeft opgeleverd. En toen Diana zich waagde aan een tweetal Billie Holiday-covers, viel het pas echt op hoe goed deze diva nog bij stem is. Hoogtepunt voor mij was het wonderschone 'Theme from Mahogony'. Aan het eind van de avond vertelde Diana, zichtbaar ontroerd, dat het voor haar heel bijzonder was om in Vorst te spelen omdat ze er ooit (onverwacht) met Marvin Gaye op het podium had gestaan. Een zoete herinnering van een heel bijzondere dame.
(Klik op de collage om te vergroten , meer foto's HIER)

Geen opmerkingen: